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Das Kraftfuttermischwerk Beiträge

Aufnahmen der wackelnden Freiheitsstatue während eines Erdbebens

Am Freitag kam es in New Jersey zu einem Erdbeben der Stärke 4,8, das auch New York City erreichte. EarthCam hat Aufnahmen der wackelnden Freiheitsstatue während des unerwarteten Bebens.

EarthCam captured the moment a 4.8-magnitude earthquake recorded in New Jersey shook residents in surrounding states and New York City on Friday morning.


(Direktlink, via Laughing Squid)

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Die Geschichte hinter „Virtual Insanity“

Das Video zu Jamiroquais „Virtual Insanity“ ist zweifelsohne ein popkultureller Meilenstein, weshalb es wohl auch dieses Video gibt, das uns erklärt, wie der Clip entstanden ist. In diesem neuen hier geht es eher um den Song selber.

Virtual Insanity is perhaps Jamiroquai’s best known song, but the story behind it and the insight into it’s origin is more interesting than it seems.


(Direktlink, via Maik)

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Größenvergleich des Universums: Cosmic Eye

Ein heraus zoomender Blick auf das Auge einer Frau durch ein kosmisches Auge. Wie klitzeklein wir doch sind.

This is the original landscape-format version of the short movie Cosmic Eye, designed by astrophysicist Danail Obreschkow. The movie zooms through all well-known scales of the universe from minuscule elementary particles out to the gigantic cosmic web. This project was inspired by a progression of increasingly accurate graphical representations of the scales of the universe, including the classical essay „Cosmic View“ by Kees Boeke (1957), the short movie „Cosmic Zoom“ by Eva Szasz (1968), and the legendary movie „Powers of Ten“ by Charles and Ray Eames (1977). Cosmic Eye takes these historical visualisations to the state-of-the-art using real photographs obtained with modern detectors, telescopes, and microscopes. Other views are renderings of modern computer models. Vector-based blending techniques are used to create a seamless zoom.


(Direktlink, via Laughing Squid)

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Die älteste bekannte Aufnahme einer Sonnenfinsternis

Der britische Illusionist und Astronom Nevil Maskelyne von der British Astronomical Association reiste im Mai 1900 nach Newberry, North Carolina, um dort Zeuge einer totalen Sonnenfinsternis zu werden und diese zu filmen. Maskelyne brachte einen Teleskopadapter für seine Kamera mit, um den Anblick des Mondes einzufangen, der die Sonne verdeckte, während die Sonnenfinsternis eine Schneise durch den amerikanischen Süden von Louisiana bis Virginia zog. Die älteste bekannte Aufnahme einer Sonnenfinsternis ist 124 Jahre alt.

The magic of a real solar eclipse filmed on 28 May, 1900 by a famous magician, Nevil Maskelyne, while on an expedition by The British Astronomical Association to North Carolina. …was not an easy feat to film. Maskelyne had to make a special telescopic adapter for his camera to capture the event.


(Direktlink, via Laughing Squid)

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Glitzer und Tinte in makro

Ich wusste gar nicht, dass die DJI Pocket auch makro kann, aber wie wir hier in „Origin“ von Vadim Sherbakov sehen, kann sie das mit der entsprechenden Linse verdammt ordentlich. Desto höher die Auflösung, desto schöner wird’s.

The idea of this experimental macro video was born from lack of traveling due to certain events in 2020 and desire to showcase the capability of the awesome Pocket 2 camera as not only a great blogging device, a good b-roll camera, or super gimbal for travel, architecture, etc short films, but also an amazingly capable machine for creative experiment right at your home.

We use different inks, alcohol, soaps, and other different mixture of household chemicals for creating liquid art of flow and movements.

It was a challenging but really fun project as we have never shot macro with inks before nor have we done it with Pocket 2 (I believe this type of video with ink is the first to be shot on this device). It took us 3 weeks of pure experiments, try and error, to get the right effect with inks and chemicals.
And 1.5 weeks of shooting after that, using DJI Pocket 2 camera with and without a macro lens to gather more than 7 hours of footage (690 GB of clips).
The post-production alone took 1.5 weeks for the entire Origin short film.
An interesting fact is that only about 1.6% of all shot clips went into the film.


(Direktlink, via TYWKIWDBI)

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