Der Komponist Dylan Sheridan hat einen MIDI-Controller und eine Farbrolle zusammengebracht, sodass beim Auf- und Abfahren der Rolle an der Wand gesampelte Töne abgespielt werden. Immer wieder faszinierend, was Leute so mit ihrer Zeit anstellen.
Ein normales analoges Klavier, das von einer computergesteuerten mechanischen Maschine gespielt wird, und es klingt, als würde jemand sprechen. Deus Cantando ist das Werk des Künstlers Peter Ablinger. Er nahm einen deutschen Schüler auf, der einen Text rezitierte, und komponierte dann eine Melodie für den mechanischen Spieler, die wie die Rezitation klang. Jason Nobles darüber:
This is not digital manipulation, nor a digitally programmed piano like a Disklavier. This is a normal, acoustic piano, any old piano. The mechanism performing it consists of 88 electronically controlled, mechanical “fingers,” synchronized with superhuman speed and accuracy to replicate the spectral content of a child’s voice. Watching the above-linked video, it may seem that the speech is completely intelligible, but this is partially an illusion. The visual prompt of the words on the screen are an essential cue: take them away, and it becomes much harder to understand the words. But it is still remarkable that the auditory system is able to group discrete notes from a piano into such a close approximation of a continuous human voice, and that Ablinger was able to do this so convincingly using a conventional instrument (albeit, played robotically).
Kitsault im Norden von British Columbia ist vielleicht eine der am besten erhaltenen Geisterstädte der heutigen Zeit. Sie ist in nahezu perfektem Zustand und der Strom ist noch eingeschaltet.
This area of northern British Columbia was long known for its rich mineral deposits.In 1979 it was molybdenum (also known as ‚Moly‘) that was in high demand.Molybdenum is used in steel alloys to increase strength, hardness, electrical conductivity and resistance to corrosion and wear.
Between 1967 and 1972, a total of 10 million tons of molly had already been mined but the prices in the early 70s were trending down.AMAX of Canada Ltd. purchased the site in 1973.By around 1979 the Moly market was on the rise with news that many of the known deposits in western Canada and the United States were depleted.
In 1979 The mine was reopened and construction of the town started.The plan was to make Kitsault a place that would attract workers to remote northern BC. They would build a community that would house around 1,200 residents. By 1980, the first families would start moving in. Built was a community of around 100 single family homes and duplexes and seven apartment buildings with around 200 suites. There was a modern hospital, mall, restaurants, bank, theatre, two recreation centres, a school and more. Everything a modern 1980s community would want and need. Just after families had settled in and the price of Moly collapsed due to the 1982 recession and the moly byproduct production from copper mines, the mine was closed. The last residents were gone by 1983. Only 18 months of full operation to closure. For the next 22 years the town sat vacant and untouched like a time capsule. Caretakers were hired to maintain the town during this time. In 2005 an American businessman bought the town and has spent millions in renovations keeping the town preserved with a vision for future development and projects. Today most of the town still remains as it was from 1983.
Im Rahmen ihrer fortlaufenden „Was wäre wenn?“-Serie erklären uns xkcd, wann die letzte künstliche Lichtquelle erlöschen würde, wenn die Menschheit von der Erde verschwinden würde. Die ersten, die verschwinden, sind die offensichtlichsten. Wie immer die Antworten auf die wichtigen Fragen.
Midnight Oil, die ich als junger Mensch sehr liebte und deren Musik lange begleitete, haben eine eigene Doku bekommen. Mal gucken, ob es die ab Juli dann auch in deutsche Kinos schafft. Würde ich mir ansehen.
Contrary. Passionate. Outspoken. Over 45 years Midnight Oil helped shape modern Australia.
This is their trailblazing story for the first time on film.
Midnight Oil: The Hardest Line is the definitive story of the seminal Australian rock group tracing their origins from the politically charged atmosphere of the 1970s to their rise as global icons.
Midnight Oil: The Hardest Line, coming only to cinemas from July 4.
Ein Doku aus dem Jahr 2003, die eine 88-Jährige zeigt, die sich jedes Jahr von einem Taxi nach Capri fuhren ließ. Die Dame irgendwie spleenig und nicht immer ganz so sympatisch. „Alte Schule“, wie man so meinen könnte. Dennoch eine Geschichte, die auch über 20 Jahre später noch erzählenswert ist.
Alle Jahre wieder engagiert die mittlerweile 88-jährige Elisabeth Kirchner aus Baden-Baden für 14 Tage den Taxifahrer Hans Wiegner, um sich von ihm auf ihre Lieblingsinsel Capri chauffieren zu lassen. Eine Woche dauert die Fahrt für den dreitägigen Luxusaufenthalt in der Perle des Mittelmeers, 1.200 km werden dabei zurückgelegt. Auf der Fahrt erleben die beiden eine Menge spannender Begegnungen und Begebenheiten.
Schon klar, dass das so muss, aber sonderlich gemütlich klingt das nicht.
A video taken at the top of a New York City highrise on the evening of Jan. 9, 2024, shows the apartment swaying and you can hear the building creaking and growing as high winds hit the city.
Ein 30-minütiger Kurzfilm aus der SoundWorks Collection über das Sounddesign von Dune, in dem die Tonteams des Films darüber sprechen, wie sie die Geräusche der Wüste von Arrakis, des Sandwurms und der Ornithopter erzeugt haben. Und was Lee Scratch Perry damit zu tun hat.
That’s something which – I learned a trick from Lee Scratch Perry, who I worked with in Switzerland about 10 years ago. He’s the pioneer of dub reggae, which must be the genre of music with the most bass. And one of the tricks that he used was to record a bass line and then to play it back through a huge speaker in a room that’s resonant…and record that. So it enhances the resonance of the bass. You also hear something of the shaking of the room. So that was one of the tricks that we used to give a sort of a very tactile sense to this spiritual adventure that Paul’s going on.
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