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Das Kraftfuttermischwerk Beiträge

Elefantenherde arbeitet zusammen, um ein im Schlamm steckendes Elefantenbaby zu retten

Dieses Video aus dem Addo Elephant National Park in Südafrika zeigt eine Elefantenherde, die ihre riesigen Körper als Kette benutzen, um ein Elefantenbaby aus einer Schlammpfütze zu ziehen, in der es feststeckte. Die größeren Elefanten hatten in der Pfütze gespielt, als das Kleine hineinfiel.

The baby elephant fell face first into the muddy water and disappeared! There was an immediate sense of panic in the entire herd; the elephants closest to the water rushed over and stretched their trunks desperately trying to pull the little one out. Nearly all the herd were trying, but the baby was just too small and weak to grab onto any of their outstretched trunks.”


(Direktlink, via Laughing Squid)

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Ein Haus in den Berg bauen

Mr. Wild Nature hat acht Monate damit verbracht, sich ein Haus in einen Berg zu bauen. Dabei hat er auf Nachhaltigkeit und erneuerbare Energiequellen geachtet. Ich würde einziehen.

Mr. Wild Nature pays homage to its name and builds an incredible mountain home, with sweeping views of golden sunsets and growing trees. His project, however, goes far beyond a house. It is a call for sustainability, installing a renewable energy source and using zero-kilometer materials. With this approach, he manages to create a safe and warm building, with personal touches and highly prepared to withstand the weather conditions of the area.


(Direktlink)

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Tracy Chapman and Luke Combs singing “Fast Car” at the Grammys

Tracy Chapman stand jahrelang nicht auf der Bühne, machte da aber letzte Nacht mal eine Ausnahmen, um zusammen mit Luke Combs bei den Grammys ihr „Fast Car“ zu singen. Wenig überraschend: sie kann es immer noch verdammt gut.

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Wie bei Singapore Airlines täglich 50.000 Mahlzeiten gemacht werden

Bei Singapore Airlines werden jährlich 19 Millionen Bordmahlzeiten ausgegeben. Diese werden natürlich nicht im Flieger zubereitet, was eine nicht nur logistische Herausforderung ist. Aber die Kundschaft will und muss ja trotzdem essen. Business Insider war mal vor Ort und hat sich das alles genauer angesehen.

With a whopping $500 million food budget, catering chefs for Singapore Airlines pump out 19 million in-flight meals a year. But cooking food for 30,000 feet is anything but easy. Airplane meals, like us, can’t miss their flights. So chefs move with military clockwork to stay within flight schedules and food safety requirements. Then there’s the added issue that food can taste differently in the sky because of pressure, engine noise, and dryness on the plane. It’s a phenomenon airlines and manufacturers have been working for decades to fix. Food and beverage director Antony McNeil develops meals that can regenerate well in small aircraft ovens while still tasting good.


(Direktlink)

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